6 клас Конспект уроку "Дихання рослин"

 Тема. Дихання рослин.

Мета.

Освітня: сформувати поняття дихання рослин, з’ясувати значення дихання для рослинного організму.

Розвивати розвивати спостережливість, логічне мислення, навички самостійної роботи, вміння  робити  висновки з  аналізу  результатів експерименту;

Виховувати екологічне мислення.

Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням схеми будови рослин.

 

Хід уроку

                                                                     Девіз уроку :

                                                                    “Не тільки сама істина дає впевне-

                                                                             ність , але й пошук її .”

                                                                                            Б. Паскаль.

 

І. Організаційний етап

( Вправа – розвантаження : Учні заплющують очі . Звучить мелодія. Вчитель говорить слова : “ Я прийшов до школи вчитись . Треба бути уважним . Треба бути спокійним . Навколо мене друзі . Всі вони мене люблять . Сонячний промінчик торкається моїх очей і я прокидаюся .”)

II. Актуалізація опорних знань.

Біологічний диктант

Під час фотосинтезу рослини виділяють ....газ. Розрізняють два типи живлення рослин...Для збагачення грунту  в нього вносять ...Розрізняють такі добрива... До мінеральних добрив належать... До органічних добрив належать...Щоб відбувся фотосинтез рослині потрібні...

Метод “Мікрофон “:

Наприклад, починаємо фразу : “Живлення – це…

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Асоціативний кущ "Дихання"

–         Діти давайте з вами виконаємо одну вправу . Спрбуйте затримати якомога довше дихання , і зафіксуйте час початку і закінчення вправи .

–         Як довго ви могли обійтися без кисню ?

–         Чи характерна така властивість іншим живим організмам ?

 

ІV.Вивчення нового матеріалу

1.Диханнягазообмін між рослиною і середовищем, поглинання кисню та виведення вуглекислого газу.

Дихання – це процес окислення органічних сполук, їх розклад на простіші речовини. Його відносять до дисиміляції – розпаду складних речовин, з яких побудоване тіло, на простіші..

Дихання — складний процес, що протікає в клітинах живого організму. В ході цього процесу під дією кисню відбувається розпад органічних речовин на вуглекислий газ і воду. При цьому виділяється енергія, яка використовується рослиною для процесів життєдіяльності.

Виявлення дихання рослин (дослід закладають на 3-4 дні раніше)

Нарізають великий листок або невеликий паросток пеларгонії з кількома листками і вміщують у склянку з водою. Цю склянку встановлюють поряд з налитою у стакан вапняною водою. Все це накривають щільно ковпаком і ставлять у темну шафу на 3-4 дні.

·       Якого кольору стала вапняна вода?

·       Чому це відбувається?

Виявлення випаровування (дослід закладають перед уроком)

Великий листок пеларгонії поміщують у колбу, не відрізуючи його від стебла рослини. Колбу закріплюють на штативі й залишають на світлі.

·       Що ви помітили на стінках колби?

·       Звідки на стінках колби з’явилися краплинки води?

Транспірація – це  ще одна досить важлива функція рослин – випаровування води листками. Вона напряму пов’язана з усіма іншими. Завдяки саме їй рослина має здатність не перегріватися і вижити в усі сезони.

 

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

5.1.   «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

Заповнити таблицю :

Питання для порівняння

Фотосинтез

Дихання

1.Вихідні речовини

 

 

2. У яких клітинах відбувається

 

 

3. Енергія витрачається чи вивільняється

 

 

4. Кінцеві речовини

 

 

5.У який час доби відбувається 

 

 

 

VІ.Рефлексія . Методом «Пресу» довести або спростувати твердження.

Метод «Прес»:   Я вважаю…    Тому, що…        Отже…

1 група Довести або заперечити твердження:  Для проведення фотосинтезу ...

2 група  Довести або заперечити твердження: В результаті фотосинтезу...

VІІ. Домашнє завдання 

Презентація до уроку